2. ročník

Ve 2. ročníku se žák naučí:

Český jazyk

  • plynule číst s porozuměním, přednášet básně a říkadla, převyprávět příběh
  • rozlišit vyjadřování v próze a ve verších, odlišit pohádku od ostatních vyprávění
  • respektovat základní komunikační pravidla v rozhovoru
  • používat základní formy společenského styku – oslovení, pozdrav, poděkování
  • rozvíjet schopnost tvořit jednoduchá vypravování a popis, psát adresu a krátký dopis
  • zvládat základní hygienické návyky spojené se psaním
  • psát čitelně, dbát na úpravu písemného projevu
  • rozlišit samohlásky a souhlásky, poznat počet hlásek a slabik
  • poznat a utvořit slova nadřazená, podřazená a souřadná
  • poznat podstatná jména a slovesa a vysvětlit uvedené pojmy
  • rozlišovat obecná a vlastní jména
  • poznat a vytvořit druhy vět podle postoje mluvčího (oznamovací, tázací, rozkazovací, přací)
  • psát správně u/ú/ů ve slovech, i/y po tvrdých a měkkých souhláskách,
  • dodržovat správnou výslovnost a psaní skupin dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
  • psát velká písmena na začátku vět a vlastní jména osob, zvířat, měst a vesnic
  • psát správně párové souhlásky na konci slov

Matematika

  • pamětně sčítat a odčítat čísla v oboru do 100 (bez přechodu desítky i s přechodem)
  • porovnávat čísla v oboru do 100 a vztahy mezi nimi zapsat pomocí symbolů
  • řešit a tvořit slovní úlohy z běžného života zaměřené na porovnávání, sčítání a odčítání čísel v oboru do 100 (zápis, příklad, odpověď)
  • řešit přípravné úlohy na násobení a dělení
  • orientovat se v čase a číst údaje na hodinách
  • rozeznávat, pojmenovat, vymodelovat a popsat základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník, úsečka) a geometrická tělesa (kvádr, válec, koule, krychle) a porovnávat velikost těchto útvarů

Člověk a jeho svět

  • orientovat se v okolí svého bydliště a školy, rozlišovat možná nebezpečí ve svém okolí
  • znát svoji adresu a datum narození
  • vyjmenovat rodinné příslušníky a porozumět vztahům mezi nimi
  • získávat povědomí o  povoláních, jejich obsahové náplni, potřebnosti pro člověka
  • orientovat se v časových vztazích (roční období, měsíce, dny v týdnu, hodiny)
  • popisovat jednotlivá roční období (změny v přírodě – počasí, rostliny, živočichové, činnosti lidí)
  • popsat základní části lidského těla
  • dodržovat základy hygieny, denní režim, zásady správné výživy
  • uplatňovat pravidla bezpečného chování (chování k neznámým lidem, volný čas, provoz na komunikacích – cyklista, chodec) a správně reagovat na mimořádné události – úraz, požár,…
  • dokázat požádat o pomoc pro sebe i jiné, komunikovat s operátory tísňových linek
  • osvojit si základní komunikační dovednosti, zvládat základní prvky úcty k sobě a druhým a pozitivně umět hodnotit sebe i druhé

 

fotogalerie 2. ročníku